Ο ρόλος της ομαδικής εργασίας στην επιχείρηση
Η επιχείρηση πρέπει να λειτουργεί ως ομάδα και κάθε μέλος της να ενθαρρύνεται να χρησιμοποιεί τις προσωπικές του ικανότητες και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες που θα οδηγήσουν στην επιτυχία της επιχείρησης. Όλα τα μέλη της επιχείρησης πρέπει να ενθαρρύνονται στη δημιουργικότητα και την καινοτομία και οι καινούριες ιδέες που προτείνονται για τη βελτίωση της επιχείρησης, πρέπει να αναγνωρίζονται και να αξιολογούνται.
Κατανοούμε τις ανάγκες των καταναλωτών
Όλα τα μέλη της επιχείρησης θα πρέπει να ενθαρρύνονται και να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών και να προσπαθούν να καταλάβουν πώς ακριβώς χρησιμοποιούν τα προϊόντα που προωθεί η επιχείρηση. Ενθαρρύνεται η κάλυψη των αναγκών, ακόμη και των πιο απαιτητικών και παράξενων καταναλωτών, καθώς αποτελεί το κίνητρο που θα ανεβάσει το κύρος της επιχείρησης , θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της καινοτομίας και θα της δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Μαθαίνουμε από τα λάθη μας, από τους καταναλωτές, από τους προμηθευτές, τους ανταγωνιστές και διαρκώς βελτιωνόμαστε.
Προσφέρουμε νέα προϊόντα και υπηρεσίες
Όταν κατανοήσουμε πλήρως τις ανάγκες των καταναλωτών τότε μπορούμε να βρούμε τρόπους να κάνουμε τα προϊόντα μας ιδανικά γι αυτό το συγκεκριμένο γκρουπ καταναλωτών στο οποίο απευθυνόμαστε. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει και κάποιες «υπηρεσίες» για τη διευκόλυνση των πελατών και όχι απαραίτητα την τροποποίηση του ίδιου του προϊόντος. Η επιθυμία όλων των υπαλλήλων να βρουν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό το οποίο θα ικανοποιήσει τους καταναλωτές ώστε να επιλέγουν συνειδητά την συγκεκριμένη επιχείρηση και τα προϊόντα της, αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα μιας επιτυχημένης εταιρείας.
Μερικές επιπλέον ιδέες παρουσίασης προϊόντων ή υπηρεσιών μιας εταιρείας:
Η επιχείρησή μας ασχολείται με τη συγγραφή και την πώληση ενός βιβλίου που αναφέρεται σε περιβαλλοντικά θέματα και απευθύνεται σε παιδιά. Στόχος μας είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών και των νέων σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον. Το βιβλίο, με έναν εκπαιδευτικό και συγχρόνως διασκεδαστικό τρόπο, θα παροτρύνει και θα επηρεάσει τα παιδιά και τους νέους σε «φιλικές προς το περιβάλλον» επιλογές.
Σχεδιάζουμε καινούρια ρούχα αξιοποιώντας τα παλιά που οι κάτοχοί τους δεν χρησιμοποιούν πια ή τα έχουν πετάξει, δημιουργώντας μοναδικά σύνολα ένδυσης! Έτσι, ρούχα που δεν χρησιμοποιούνται και πετιούνται από τους ανθρώπους, ανακυκλώνονται, παίρνουν νέα μορφή και αποκτούν και πάλι αξία. Οι δημιουργίες μας απευθύνονται κυρίως στο νεανικό κοινό που βλέπει πιο θετικά και με περισσότερο ενθουσιασμό φρέσκιες ιδέες και αντιλήψεις.
Το προϊόν που διαθέτει η εταιρεία μας είναι καφές που προέρχεται από την Τανζανία. Πρόκειται για προϊόν με πιστοποίηση του οργανισμού Fair Trade, (Δίκαιου και Αλληλέγγυου Εμπορίου), ενώ ο σχεδιασμός της συσκευασίας σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα του καφέ, καθιστούν το προϊόν μοναδικό και απαράμιλλο στο είδος του. Η επιχείρησή μας ασχολείται με την πώληση ποιοτικού καφέ σε καταναλωτές που αγαπούν αυτό το προϊόν και αναζητούν αυτό το κάτι που θα κάνει τη διαφορά.
Γνωρίζουμε πολύ καλά και από βιωματική εμπειρία, ότι ο σωλήνας αποχέτευσης του μπάνιου συχνά βουλώνει. Ο καθαρισμός του απαιτεί χρόνο και δεν είναι καθόλου ευχάριστη εμπειρία. Συνεπώς, η εταιρεία μας κατασκεύασε ένα συλλέκτη τριχών για το σωλήνα αποχέτευσης. Τον ονομάσαμε Easy Clean. Αποτελείται από ένα πράσινο φίλτρο που τοποθετείται μέσα στο σωλήνα αποχέτευσης το οποίο συλλέγει τις τρίχες και άλλα απορρίμματα που μαζεύονται στο σωλήνα αποχέτευσης. Όταν το φίλτρο γεμίσει το βγάζουμε και το πετάμε. Έτσι γλυτώνουμε τη δυσάρεστη διαδικασία καθαρισμού.
Η γνώμη του ειδικού
Μια άσκηση που δραστηριοποιεί την ελεύθερη σκέψη.
Χωριστείτε σε τετραμελείς ομάδες. Σχηματίστε δύο ζευγάρια σε κάθε ομάδα το ένα απέναντι στο άλλο.
Καθορίστε τους παρακάτω ρόλους μέσα σε κάθε ομάδα:
- Ρεπόρτερ
- Ειδικός σε θέματα που απασχολούν την ανθρωπότητα
- Δύο παρατηρητές
Ζητείστε από τους παρατηρητές να σκεφθούν μια τυχαία λέξη. Ο συντονιστής θα μετρήσει από το 1 ως το 3 και τότε οι παρατηρητές θα πουν μεγαλόφωνα τις λέξεις που σκέφτηκαν. Αν οι λέξεις είναι «μαϊμού» και «σπίτι», το θέμα της άσκησης θα είναι το «μαϊμουδόσπιτο». Στη συνέχεια, ο ρεπόρτερ παίρνει συνέντευξη από τον ειδικό σε θέματα που απασχολούν την ανθρωπότητα σχετικά με το θέμα «μαϊμουδόσπιτο». Ο ειδικός επιστρατεύει τις «γνώσεις» του και πρέπει να απαντήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις απαντήσεις του ρεπόρτερ. Αφιερώστε δύο λεπτά για κάθε συνέντευξη και κατόπιν αλλάξτε ρόλους. Συνεχίστε την άσκηση έτσι ώστε όλοι να έχουν περάσει από όλους τους ρόλους.
Συλλογισμός:
- Πως ένιωσες στο ρόλο του ειδικού; πως ένιωσες στο ρόλο του ρεπόρτερ;
Παράδειγμα!
Η εταιρεία Natura προσφέρει φουλάρια από 100% οργανικό βαμβάκι σε μοντέρνα σχέδια. Οι πελάτες μας ενδιαφέρονται για τη μόδα αλλά παράλληλα είναι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Το προφίλ μας είναι περιβαλλοντικό και είμαστε μια πολύ ανταγωνιστική εταιρεία στο είδος της. Το 10% των εσόδων της εταιρείας μας διατίθεται σε παραγωγούς που στηρίζονται από τον οργανισμό Fair Trade, (Δίκαιου και Αλληλέγγυου Εμπορίου).